Aku Gagal....part 2

Author: Dr Al HaFiZ

aku yang dah gagal ini dah mula redha seaadanya.
wpun healing process kat hati aku masih ambik masa untuk complete.
tp aku dah boleh tahan sakit sebab wound itu.

around 1pm got call from dr AHY.
he ask what happen?
aku citer apa yang berlaku.
he said nanti dia confirmkan.
then got msg from him, dia akan siasat sebab apa x dapat
dan appeal balik.
aku just reply. tq and aku tak kesah apa keputusannya.

then he call again. he said sebab aku x dapat because of dicipline pb during HO posting...
aku terkejut and dia pon x percaya.
dia still percaya kat aku.Alhamdulillah
dia kata aku had pb at medical and krk posting??/
MasyaAllah....apa aku dah buat. KRK?? bila aku posting kat sana?
medical??? aku buat apa? silap management sket2 biasa la
x pernah pon kena extend..EL skali dua ade la. tu pon sebab aku accident motor.
last word aku bgtau x tau la dr. saya rasa x de. dr pon x pernah dgrkan?
he said he will check again with dekan.

then he call me to his office.
some memo regarding my last posting must be write.
then aku bersiap utk ke biliknya.

sebelum jupa dia bgtau Najib dulu.
some emphaty from najib.
then went to his room.....
last2 he said, dean just call..x dapat sebab fail interview.
teruk sgt kah aku masa iview?
rsnya ok je.
dr nasihatkan to poolish this weaknest.
he said...ade hikmah disebaliknya.

in my mind memang byk hikmahnya
first aku realized rezeki Allah bila2 masa He can give and take back...
must practice apa yang aku dah baca( La Tahzan)
byk kelemahan yg perlu aku baiki
tp hikmah terbesar ialah aku telah kenal seseorang yang betul2 baik pada aku.
sampai x makan dia tanya pasal masalah aku ni.
tak sangka aku telah kenal seorang lecturer yg begitu baik pada aku
x terbalas la budinya pada aku.

just to say very2 thank you

 

0 Response to “Aku Gagal....part 2”

Leave a Reply