sePi,sunYi

Author: Dr Al HaFiZ

2 bulan lepas baru je layan filem Sepi lakonan and arahan afdlin shauki.
tu pun sebab MHH yang rekemenkan. kalu x taak tgk aku citer2 gini.
well seeperti yang direkemen kan agak menarik citer ini kerana berjaya membuatkan aku
menghabiskannya dalam satu sesi je. tandanya x boring la tu. kesahnya agak menarik.
story more to tell regarding people who no one loving her. maksudnya x de orang yang dia nak nak kat dia....mcm kena je kat aku

anyway sepi,sunyi rasanya kerap kali gak menghantui aku. especially bila aku dah habis melepasi tahap kritikal seorang dr. iaitu zaaman Housemanship. sebab masa HO x sempat nak menyeppi kan diri ni. tp bila dah abis zaman tu and bertukar ke zaman JMO i feel different about myself.

feeling boring,sunyi and so on. Alhamdulillah mujur ada laptop ni yang menemani aku.

kalu diikutkan hati mahu jadi si HIro cerita Heroes to. transport and back to when i a medical student. At that time many thing aku i can fullfil my time. rasa best la masa stadi dulu. sebab kawan pon ramai. boleh ajak borak,makan,main game, main terup, stadi gp skali. tu la bila kita hidup berkawan ni kita rasa happy. so x leh hidup meneyendiri ni

tp kl nak ikutkan skrg pon aku ada kawan. tp kawan ni berbeza. kawan ni seme orang yang punya. maksud aku bini anak diorang lebih punya. so byk benda yang diorang xleh buat skrg. nak ajak main, nak ajak g usrah. semua terbatas.

so malam2 yang sepi aku rasa sunyi sangat. sebab blank tak tau nak buat apa. diorang boleh gak chat ngan anak,bini mereka. aku.....alone. sedih rasanya. tu la aku ikutkan nak ikuti je any program every night. yg boleh isi masa boring ku ini.

Alhamdulillah skali lg aku diberi tugas baru oleh dr AHY untuk menjaga usrah anaknya. entah la dimana kelayakan aku utk memimpin usrah tu. sebab diri ini pon x terpimpin. anyaway this is real challenge for me. in view of to practice be leader later. slain itu dapat gak aku meneyelami kembali ilmu agama yang agak berkarat dalam otak aku. bila dah nak jd naqib ni aku must prepare better la. nanti x pasal dimalukan anak2 buah. hopefully Allah help me to do this job. harap niat ku betul untuk ini semua....

apapon about sunyi and sepi still lama lg kot nak dihilangkan. ye la keindahan alam yg didambakan sudah milik orang. yang tengah diusahakan nampaknya macam ade sungai ditengah jalan. progresion utk aku menjadi ahli keluarganya berliku liku. kerana destinasi yang ku tujui itu masih dalam pembinaan(masih muda).
so the only hope is Allah...the BESt And Greatest planner.

 

0 Response to “sePi,sunYi”

Leave a Reply